HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, September 02, 2006

Bröllop

Jag befinner mig i Göteborg. Jag kom ner här igår kväll efter en trevlig bilresa med Oscar och Nicklas. Nicklas är ingift i släkten med min kusin Lisa och idag så gifter sig min kusin Emil, alltså brodern till Lisa. Hänger ni med?
Jag har inte hunnit reflektera så mycket över bröllopet eftersom det har varit fullt upp i veckan. Jag jobbade igår in i det sista, sista torgmötet var i Farsta och slutade kl 16. 16:30 skulle jag vara i Flemingsberg för bilfärden ner till ett regnigt Göteborg. Packade gjorde jag i ett sömnigt rus på morgonen och nu har jag upptäckt flera saker som jag har glömt. Som tur är bor jag hos Julia och jag har tagit mig vissa friheter här ;)

Det är inte bara bröllopet som är stort idag utan också att min syster Matilda kommer hem från USA. Hon ska bli upphämtad på flygplatsen av föräldrarna vid 13:15 sedan bär det av direkt till vigsel i Lindome Kyrka. Det ska bli riktigt roligt att träffa henne och vi kommer nog försöka ta igen så mycket systertid som möjligt under kvällens fest.

Imorgon bär det av till Stockholm igen runt lunchtid. Om allt har går enligt planerna så kan jag hämta ut mina lägenhetsnycklar hos Kristin, tjejen som har min före detta etta.

Nu ska jag leta fram något att äta, innan klänning åker på och färd till Lindome gå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home