HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, September 13, 2006

Magkatarr

Jag var hos läkaren igår. Hon konstaterade att jag troligtvis har magkatarr. Det är verkligen hur jobbigt som helst! Jag får magsmärtor med jämna intervaller, 10-20min. På natten vaknar jag varje gång smärtan slår till. Jag har alltså inte sovit en hel natt, eller en natt med någalunda sömn i några timmar i streck, på 3 nätter. Säkerligen är det inte bara jag som har drabbats av detta under denna valrörelsen. Jag vet också att jag har många vänner runtomkring mig som har magkatarr även när det inte är val. Nu kan jag äntligen verkligen identifiera mig med hur ont ni har det. =) Lite gott måste man ju hitta i det hela.

Jag måste få upphöja priva sjukvårdsalternativ här. Idag har vi en sjukvård som inte fungerar som den ska och det är svårt att få akuttider eller så måste man sitta på akuten i flera timmar innan man får hjälp.
Igår uppsökte jag City Akuten. De öppnar kl 8 och jag var bland de första på plats. Fick första nummerlappen och kl 8:15 var jag klar med mitt läkarbesök. På andra sidan gatan låg apoteket dit läkaren skickade e-receptet. Kl 9 var jag på jobbet i god ordning. Enkelt o smidigt! Precis så skulle all sjukvård fungera i Sverige!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home