HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, September 24, 2006

Nykterister är vi snart allihopa!

"För att göra det publikt. Går Kd om Fp i riksdagsvalet i morgon kommer yours truly lägga av alkohol under ett år. Icke namn-given satbschef gladde sig tydligt när löftet nämndes och började planera hur bäst minska en allianspartner i slutskedet av valet.
posted by Mats Reimbertsson @ 5:08 PM"
Redan under valnatten insåg jag med flera att detta vad inte skulle vinnas, men förnuftet tycktes segra hos Herr Reimbertsson ändå. Framåt morgontimmarna på måndagen kom ett sms till mig:
"Vad lovade jag dig? Nyktert till jul? Från och med imorgon?"

Just det. När det första vadet förlorades antogs alltså en ny utmaning från HC.

Frågan som nu ställs hos pingstpakten (som inte är lika med nykterister) är, hur stort inflytande och vilken påverkan har egentligen HC över Mats? ;)

3 Comments:

Blogger Mats Reimbertsson said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:27 PM  
Blogger Mats Reimbertsson said...

Nota bene: Det är av argumentativa skäl jag antagit vad:et. Det handlar om att påvisa att man kan välja om man vill dricka en god Cabernet Sauvignon lite då och då, utan att det då är ett obligatorium eller automatiskt konstiuerar missbruk. Jag ser nämligen inte bruk av alkohol som ett problem. Jag brukar dagligen andra substanser och produkter som kan vara nog så skadligt för både mig och mänskligheten; jag handlar oekologiskt, äter kött trots alla naturresurser som förstörs för att producera ett kilo död kossa, har aktier i industrier som indirekt sysslar med vapenteknologi, flyger trots all negativ påverkan det har på stratosfären, kör bil, brukar mediciner som kan missbrukas, brukar vattenpipa trots tobakens inverkan på min hälsa, spelar om pengar, är beroende av orättvist kaffe und so weiter heiter. Varför vissa hänger upp sig så på just alkohol som varandes en förbjuden frukt är för mig en gåta.
/M

8:31 PM  
Blogger HC said...

Någonstans ska man ju börja... ;)
Alla människor kan inte vara som Moder Theresa, men visst försöker väl de flesta människorna göra något gott i vardagen?

5:48 PM  

Post a Comment

<< Home