HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, November 16, 2006

Kibwezi, here we come...eller något!

Idag är det dags för nästa workshop. Om någon timme åker vi till Kibwezi, där jag och Phoebe spenderade 30 min i tisdags. Dagen har hittills inte varit helt smärtfri. Igår lyckades vi ordna ett nytt boende för Ford-Kenyas youth, vars workshop vi har nästa torsdag. Deras samordnare var förbi på kontoret och fick nya inbjudningsbrev och pengar för att ringa runt till deltagarna igen. Men idag, så ringer Lukenya Gateway, där vi hade bokat och säger att de inte kan ta emot oss! Anar ni hur irriterad man kan bli? Hur dryga kan ett Hotell bli och först säga att det inte är några problem med att ta emot oss och att de har lediga rum och sen ringer de nästa dag och säger att det inte går!
Nu har vi lyckats ordna ett nytt ställe som istället för Lukenya Gateway heter Lukenya Guesthouse och som jag antar har koppling till Lukenya Gateway.

Betty har också ringt och trakasserat oss på morgonen. Hon vill ha förstkotts betalning. Vi hälsade henne att det kunde hon glömma! Vi uttryckte oss dock lite mer diplomatiskt…

Igår kväll hade jag ett utvärderingsmöte med the Youth Assembly. Organisationen som KDU samarbeta med och som jag är projektledare för. Det är alltid lika roligt att träffa dem och de är alltid lika villiga och diskussionsbenägna. Vi pratade om årets projekt som i samband med workshopen i oktober är slut. Det som är kvar är rapportering och revision. Vi konstaterade att det hade varit ett lyckat år även om vi inte helt hade lyckats med en del förbättringar som vi hade diskuterat förra året. I helgen ska de träffas för ett större planeringsmöte inför nästa års projekt. De ska bland annat diskutera nya metoder så att vi inte fastnar i gamla rutiner och tappar glöden.

Framöver kommer det att bli ganska intensivt. Vi kommer tillbaka på lördag, sen på söndag åker vi till nästa workshop. Kommer hem från det på tisdag och drar vidare på torsdagen. På måndagen får vi storbesök från Sverige bland annat KICs general sekreterare Sofia Damm. Jag har jobbat lite med deras program för veckan och de flesta bitarna har fallit på plats. Typ bara Svenska Ambassaden som inte har återkommit med tid för ett möte. Sofia och Klas, som hon har med sig, ska vara med på workshopet som jag åker till på söndag och även workshop som är nästa torsdag.

Nu ska jag äta lite lunch innan bilen plockar upp mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home