HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, November 23, 2006

More sweets to HC!

Jag har börjat att äta godis igen. Det var inte direkt planerat, men lika bra det då jag inte hade något bestämt datum för hur länge jag skulle hålla uppe. Än så länge är det bara norsk choklad och twist-blandning som jag har ätit. Men väl i Sverige är det väl lika bra att gå direkt in på små-godis och allt annat gott godis!

Mitt godis-stopp började 2002. Den påsken tyckte jag att jag hade ätit så mycket godis och skulle hålla uppe för en vecka. Det visade sig vara så enkelt så jag fortsatte till året därpå. När mitt godisuppehåll då bröts var jag i Nepal och hade haft en påse gott och blandat i skåpet väldigt länge. Det var verkligen hur gott som helst att vräka i sig den!

Väl hemma i Sverige så träffade jag några kompisar som ville försöka hålla uppe i en månad, så vi skrev kontrakt och radade upp saker vi fick äta såsom kakor med choklad, glass med choklad men inte till exempel kexchoklad och halstabletter. (Halstabletter anser jag att man äter som om det vore godis). Mina vänner klarade det inte hela månade ut, men jag fortsatte fram tills alltså nu. Jag kommer inte ihåg vilket datum jag bröt mitt uppehåll…men någon gång nu i November. Jag har ingen att skylla på utan får nog hänvisa till lite dålig karaktär.

På ett sätt är jag glad för att jag bröt uppehållet bara helt apropå, istället för att ha satt upp ett datum då jag skulle börja igen. Nu kommer jag nog äta i ett par månader, därefter får vi väl se.

Detta inlägg avslutar jag med att stoppa in en twist-banana i munnen. =)

Ps. för er tjejer…ni kanske har samma problem som jag någon vecka innan mensen…det där stora söt-suget som sätter in?! Jag tror jag ska skylla lite på det och att den kenyanska kulturen inte uppmuntrar till att hålla igen med godis…eller är det den norska kulturen jag ska skylla på?

1 Comments:

Blogger Julia said...

i know all about it.

11:32 AM  

Post a Comment

<< Home