HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, September 19, 2008

Helg

I norra Sudan är det helg fredag-lördag, vilket betyder att imorgon är det vanlig arbetsdag. För kristna betyder det att de går på gudstjänst på fredag och trots att min lördag från mitt perspektiv borde vara söndag så blir det ändå en lördag. Hänger ni med?
Jag har mest tagit det lugnt idag för att jag inte har så många andra alternativ. Min vänskapskrets är ännu begränsad och att ge sig ut på stan i gassande sol med 40 graders värme känns inte allt för lockande. Dagen har ägnats åt att läsa en kriminalroman, Camilla Läckbergs "Stenhuggaren" och tvätt. Det finns tvättmaskin i gästhuset vilket gör tvättproceduren ganska smärtfri. Att torka kläderna på taket tar ca 40 min, byxor möjligen 50 min om de ska bli helt torra i alla sömmar.
Precis nu har jag också varit nere och hälsat på chefen Leif. Han anlände igår och tillsammans ska vi snart bege oss till en grillfest. Elin, vars namn jag tror jag har nämnt förut här, fyller år idag. Innan dess ska vi bege oss till ett köpcenter där Leif ska ordna en födelsedagspresent och jag ska till servicecentret för Mobitel och aktivera mitt sim-kort. Jag fick ett sim-kort med mobilnummer häromdagen, men det verkar som sagt vara avaktiverat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home