HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, September 21, 2008

Lunch paus

Klockan är nästan 13 här och värmen på kontoret börjar bli olidlig. Vi har precis intagit lunch. Under Ramadan kommer en kvinna och lagar lunch till oss eftersom alla restauranger och butiker är stängda mitt på dagen. Det är väldigt bekvämt att bara kunna gå en trappa upp, till ett svalt rum, och äta varm mat. Eftersom det finns en AC i gästhuset så hinner man svalka av sig lite under lunchen, vilket behövs! Maten bestod av ris och köttfärssås med ärtor och paprika. Gott kryddat som tidigare måltider.

Förmiddagen har jag använt för att läsa in mig lite på utvärderingsmetoder. Jag har även korr-läst ett protokoll som en kollega skrivit. Det var rätt rolig läsning då hon mer eller mindre använde talspråk. Ibland blev dock meningarna väldigt svåra att förstå och jag påpekade att hon kanske skulle försöka vara lite mer formell i protokollen och ta upp det som är mest väsentligt under varje punkt på dagordningen.

Nu började en het men skämtsam diskussion här på kontoret angående varför Zaitun ska ha så mycket ledigt när hon ska gifta sig. Hennes bröllop är den 25 oktober i Juba men hon ska åka redan nästa måndag, den 29 sep, och kommer inte tillbaka förrän 29 okt. När hon är borta ska jag göra hennes arbetsuppgifter, jag undrar verkligen hur det kommer att gå!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej HC! Vad roligt att du börjat blogga. Känns himla trevligt att få hänga med lite i ditt liv där nere. Låter spännande tycker jag. Kram kram

5:32 PM  
Blogger HC said...

Vad gör man inte för sina svenska vänner! ;)
Kan inte du blogga om ditt liv på anstalten? det skulle iallfall jag tycka vara väldigt spännande!! =)

5:07 PM  

Post a Comment

<< Home